BACH, VARIACIÓNS GOLDBERG. A imaxinación como compañeira de viaxe (DIEGO ARES)
- Data
- Martes, 8 de outubro de 2024
- Horario
- 20.00h
- Lugar
- Teatro Principal
- Máis información
Entrada individual: 10€+gastos de xestión
Abono 6 concertos: 40€+gastos de xestión
Carné xove e menores de 30 anos:
Entrada individual: 8€+gastos de xestión
Abono 6 concertos: 30€+gastos de xestión
BACH, VARIACIÓNS GOLDBERG
A imaxinación como compañeira de viaxe
DIEGO ARES clave
Teatro Principal
Martes 8 outubro 2024
20.00h
Nos trinta e dous movementos que conforman as Variacións Goldberg, Johann Sebastian Bach ofrece un perfecto equilibrio entre estrutura, proporción, contrapunto e melodía. Diego Ares, para quen esta incomparable obra ten sido unha inspiración toda a súa vida, ve a clave da súa interpretación na noción de viaxe: unha conmovedora viaxe a diferentes contornas e ambientes, enriquecida por novas experiencias no discorrer das variacións, a última das cales (o Quodlibet) define un terapéutico regreso á casa do compositor, a un salón que case podemos imaxinar ao escoitar esta recreación dun serán familiar dos Bach entre músicas populares. Unha mensaxe profunda e humanista e un punto de vista dende o que, en escasas ocasións, se teñen abordado as Variacións Goldberg son os que ofrece o vigués Diego Ares, quen, con tres Diapasons d'Or ás súas costas e a estima que lle profesan os seus colegas e o público, se consolidou como un dos clavecinistas máis salientables da súa xeración. Estas variacións levan o nome do clavecinista e discípulo de Bach, Johann Gottlieb Goldberg, un virtuoso dos instrumentos de teclado que, segundo a lenda, debía entreter as noites de insomnio do conde Hermann Carl von Keyserlingk con esta serie inimitable de variacións, as cales, na súa sucesión de recoñecibles danzas (zarabanda, passepied, giga, courante, minueto, allemande…), entre as que, cada tres, Bach desafía a imaxinación do intérprete cun canon, se teñen convertido nun monumento fundamental do repertorio para teclado e unha referencia esencial para pensar a música ás seguintes xeracións de creadores.
PROGRAMA
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Adagio BWV 968
Aria con trinta variacións BWV 988 (VariaciónsGoldberg)
Aria
Variación 1
Variación 2
Variación 3 Canon ao Unisuono
Variación 4
Variación 5
Variación 6 Canon á Segunda
Variación 7 al tempo di Giga
Variación 8
Variación 9 Canon á Terceira
Variación 10 Fughetta
Variación 11
Variación 12 Canon á Cuarta
Variación 13
Variación 14
Variación 15 Canon á Quinta andante
Variación 16 Ouverture
Variación 17
Variación 18 Canon á Sexta
Variación 19
Variación 20
Variación 21 Canon á Sétima
Variación 22 alla breve
Variación 23
Variación 24 Canon á Oitava
Variación 25 adagio
Variación 26
Variación 27 Canon á Novena
Variación 28
Variación 29
Variación 30 Quodlibet
Aria da capo
DIEGO ARES clave
Con tres Diapasons d'Or ás súas costas e a estima que lle profesan os seus colegas e o público, Diego Ares consolidouse como un dos clavecinistas máis influentes da súa xeración. Nado en Vigo, estudou piano con Aleksandras Jurgelionis e Aldona Dvarionaitė e clave con Pilar Cancio, Richard Egarr, Genoveva Gálvez e Carmen Schibli.
Ofreceu recitais no Festival de Piano de Roque d'Anthéron, Abbaye de Royaumont, Quincena Musical Donostiarra, Festival de Iturbi, Festival de Santander, Festival de Granada, Festival de Música Antiga de Utrecht, Festival Bach de Tokio, Festival de Davos, Musiq'3 (Bruxelas), Festival de Música de Cámara de Oslo, etc. Como solista ten colaborado coa Orquestra de Cámara de Xenebra, a Orquestra Sinfónica de Bretaña, a Orquestra de Cámara de Granada, a Orquestra da Sociedade Bach dos Países Baixos, a Orquestra Bética de Cámara, etc.
Compaxina a súa carreira como solista coa de músico de cámara, colaborando con artistas como Laura Andriani, Hille Perl, Josetxu Obregón, Rachel Podger, Ignacio Prego, Shunske Sato, Maurice Steger e Lina Tur Bonet.
Gravou para Columna Música (dous concertos para clave de J. S. Bach), Pan Classics (obras de Antonio Soler e Domenico Scarlatti), Harmonia Mundi (sonatas inéditas de Antonio Soler e as Variacións Goldberg de J. S. Bach), Ibs-Classical (a obra completa para clave de Sebastián de Albero, pendente de publicación) e Mirare (sonatas para clave e viola da gamba de J. S. Bach, xunto a Margaux Blanchard). Tamén colaborou no proxecto All of Bach e na gravación da City Light Symphony Orchestra sobre John Williams, tocando a parte para clave de As aventuras de Tintín (selo Prospero). Os seus discos teñen sido acollidos con entusiasmo pola crítica especializada (tres veces "Excepcional" por Scherzo, tres Diapason d'Or, "Maestro" por Pianiste, Preis der Deutsche Schallplattenkiritk, "Choc" pola revista Classica, etc.).
Foi profesor no Conservatorio de Trossingen (Alemaña), na Academia de Verán de Gstaad (Suíza), no Conservatorio de Xenebra e na Academia de Verán de Grajal de Campos (León).